به سایت شرکت معیار توسعه نیرو خوش آمدید.

آدرس:

تهران، بلوار مرزداران، برج الوند، طبقه چهارم شمالی، واحد 405

تلفن تماس:

98-21-44297560-2+

ایمیل:

info@meyarniroo.ir

خدمات تست و بازرسی فنی           

معرفی

در بسیاری از کارخانجات صنعتی هم در مرحله احداث و توسعه و نصب تجهیزات جدید و هم در مرحله تعمیرات و سرویس دستگاه ها و ماشین آلات، خدمات تست و بازرسی مورد نیاز می­ باشند.

این تست­ ها ممکن است در تعمیرات دوره ­ای یا سالانه و اورهال کلی روی تجهیزات و ماشین­  آلات انجام شوند و یا در مرحله خرید و تحویل ­گیری نیاز به انجام تست­ های کارخانه ­ای و یا تست ­های پس از نصب تجهیزات باشد.

از دیگر خدمات قابل ارائه در این بخش می­ توان به مشاوره و اجرای سامانه ­های پايش در هنگام بهره برداری، تهيه و تنظيم روش های اجرایی، تهیه مدارک طرح کنترل کيفيت و تدوین مدارک و مستندات کیفی اشاره نمود.

شرکت مهندسی معيار توسعه نيرو با در اختیار داشتن دستگاه های تست و تجهیزات فشارقوی و جریان زیاد و تسلط بر استانداردها و دستورالعمل های تست تجهیزات، آماده ارائه خدمات تست و بازرسی فنی تجهیزات الکتریکی می باشد.

از تجهیزاتی که در حال حاضر امکان انجام تست آنها برای این شرکت فراهم است می­ توان تجهیزات الکتریکی فشارقوی مانند ژنراتورهای سنکرون و الکتروموتورهای فشارقوی سنکرون و آسنکرون، شینه­ استاتور ماشین های الکتریکی فشارقوی، سیستم تحریک ماشین های سنکرون، موتور-ژنراتورهای گازسوز مقیاس کوچک، درایوهای AC , DC، ترانسفورماتورها، کلیدهای فشارضعیف آمپر بالا، کلیدهای فشارقوی، کابل­ های فشارقوی، کابل­ های فشارضعیف آمپر بالا، تابلوهای برق،رله حفاظتی جریانی ، ولتاژی، فرکانسی و امپدانسی، انواع خازن ها، راکتورهای سلفی سری و موازی، یراق آلات و اتصالات و کلیه تجهیزاتی که جهت انجام تست به منابع ولتاژ فشارقوی یا تزریق جریان زیاد در حد چندین کیلوآمپر اشاره نمود.

مهمترین تست­ های قابل انجام روی تجهیزات فوق شامل تست تخلیه الکتریکی جزئی، تست تانژانت دلتا (ضریب تلفات عایقی) و ظرفیت خازنی، تست SURGE ، تست جریان پولاریزاسیون، تست امپدانس و مقاومت، تست مقاومت عایقی، ضریب جذب دی الکتریک و اندیس پولاریزاسیون، ارتعاشات، تمامی تست­ های روتین ترانسفورماتورهای توزیع نرمال و غیرنرمال و خاص، تست رله های حفاظتی، تست افزایش درجه حرارت و تست های تزریق جریان زیاد، تست های­پات و تحمل ولتاژ و استقامت الکتریکی DC و فرکانس قدرت و تست پیرسازی تسریع یافته تجهیزات و عمرسنجی آنها می­ باشند.

انجام تست­ های راه ­اندازی پس از نصب نیروگاه های خورشیدی( سولار فتوولتاییک)، نیروگاه های بادی و مولدهای مقیاس کوچک گازسوز یا توربین­ های گازی مطابق استانداردهای بین المللی IEC و ANSI/IEEE و دستورالعمل های شرکت توانیر و تحت نظارت شرکت برق منطقه ­ای، و انجام تست و بازرسی قبل از حمل موتور-ژنراتورهای گازسوز برای تشخیص نو بودن و کارکرد صفر (دست دوم نبودن) آن ها در داخل یا خارج از کشور توسط کارشناسان خبره و متخصص، از دیگر فعالیت­ های قابل ارائه در این بخش می­ باشد.

یکی دیگر از بخش ­های مهم خدمات قابل ارائه در این بخش، اندازه­ گیری و بازرسی شرایط کیفیت برق، شناخت منابع ایجاد آلودگی­ های هارمونیکی یا چشمک ­های مضر برق و ارائه راهکارهای اصلاحی است که با نصب دیتالاگرها و پاور آنالایزرها در محل مصارف و تحلیل داده های برداشت شده صورت می ­گیرد.

این خدمات تاکنون در تعداد زیادی از نیروگاه های مقیاس کوچک گازسوز (تولید پراکنده) و همچنین در نیروگاه های بزرگ دماوند، شازند اراک، بعثت، طرشت، تبریز، زاینده رود، سیمره و درالوک عراق ارائه شده است.

 شرکت مپنا، شرکت مهندسی و ساخت ژنراتور (پارس ژنراتور) و شرکت مهندسی و نصب فراب، رشد صنعت نیرو و توربو ژنراتور شاهرود و شرکت های سیمانی، فولادی، پتروشیمی و سایر شرکت های بخش خصوصی علاوه بر شرکت های توانیر، ساتبا، نیروگاه ها، شرکت های برق منطقه ­ای و توزیع نیروی برق در سراسر کشور از خدمات این شرکت استفاده نموده ­اند.

برخی از تجهیزات اصلی که انجام تست­ های فوق بکار می­ روند عبارتند از :

  • دستگاه میگر دیجیتال برند کیوریتسو مدل KYORITSU 3125
  • دستگاه اومیکرون مدل OMICRON MPD 600
  • دستگاه تست رله وبکو مدل VEBCO AMT 105
  • دستگاه اندازه گیری تانژانت دلتا و ظرفیت خازنی TETTEX
  • مجموعه تست فشارقوی تا 100 کیلوولت AC و 140 کیلوولت DC
  • مجموعه تست تزریق جریان زیاد تا 10 کیلوآمپر
  • دستگاه های اندازه ­گیری ثابت و پرتابل دارای گواهی کالیبراسیون (ولتاژ-جریان-توان-فرکانس-مقاومت- امپدانس- دما-فشار- نور(لوکس متر))

 

شرح خدمات پروژه ­های تست  و بازرسی

  • تست انواع رله حفاظتی و بازتنظیم آن ها و ایجاد هماهنگی حفاظتی PROTECTION COORDINATION

تست­ های الکتریکال ژنراتورهای سنکرون نیروگاهی و تجهیزات وابسته

تست ­های الکتریکال الکتروموتورهای فشارقوی سنکرون و آسنکرون

تست شینه­ استاتور ماشین های الکتریکی فشارقوی

 سیستم تحریک ماشین های سنکرون

تست و بازرسی موتور-ژنراتورهای گازسوز مقیاس کوچک برای تشخیص کارکرد صفر و نو بودن آن ها

 تست درایوهای AC , DC

تست ترانسفورماتورهای توزیع و فوق توزیع و انتقال در محل پست

تست ترانسفورماتورهای خاص چندفازه، کوره، رکتیفایر و ..

تست جریانی، ولتاژی و زمانی کلیدهای فشارضعیف آمپر بالا

تست جریانی، ولتاژی و زمانی کلیدهای فشارقوی

تست جریانی، ولتاژی و تخلیه جزئی کابل ­های فشارقوی

تست جریانی و ولتاژی کابل­ های فشارضعیف آمپر بالا

تست ولتاژی و عملکردی تابلوهای برق

تست انواع رله حفاظتی جریانی، ولتاژی، فرکانسی و امپدانسی

تست ولتاژی و تانژانت دلتا روی انواع خازن ها

تست امپدانسی و ولتاژی و جریانی( افزایش درجه حرارت) راکتورهای سلفی سری و موازی

تست افزایش دمای یراق آلات، اتصالات و سایرتجهیزات جریانی با تزریق جریان زیاد در حد چندین کیلوآمپر

تست­ های راه ­اندازی پس از نصب نیروگاه های خورشیدی(سولار فتوولتاییک) ، نیروگاه های بادی

تست­ های راه اندازی مولدهای مقیاس کوچک گازسوز یا توربین­ های گازی

تست اندازه­ گیری و بازرسی شرایط کیفیت برق، شناخت منابع ایجاد آلودگی­ های هارمونیکی و چشمک­ ها